wtorek, 14 czerwca 2016

Makaron penne z porem w sosie śmietanowo serowym

Pora na Pora ! Por, jest zdecydowanie moim ulubionym warzywem, i w zasadzie od niego wszystko się zaczęło. Gdy zastanawiałam się nad nazwą bloga, wiedziałam ze musi być po prostu chwytliwa.
I jadłam właśnie ten makaron, aż dostałam olśnienia :) Znajomi stwierdzili krótko: Właśnie takiej nawy się po Tobie spodziewaliśmy.. 

Dla dwóch osób, lub jednej mnie..:

  • 125 g makaronu penne *
  • pierś z kurczaka
  • połowa pora 
  • 4 plastry sera, u mnie morski
  • 2 - 3 łyżek śmietany 18%
  • sól, pieprz, papryka słodka 

Zaczynamy od ugotowania makaronu,
bo to on potrzebuje najwięcej czasu. U mnie zwykle jest on al dente. Pora i pierś kroimy. Pora zalewamy wrzątkiem, a kurczaka przyprawionego według własnego uznania, podsmażamy na minimalnej ilości oleju. Następnie odcedzamy sparzonego pora,
i dodajemy do kurczaka razem z serem. Czekamy aż ser się rozpuści, i zdejmujemy
z ognia. Dodajemy śmietanę, mieszamy
i gotowe. Odcedzony makaron penne zostawiamy w garnku, i do niego dodajemy zawartość patelni.  Dokładnie mieszamy wszystko w garnku. We Włoszech właśnie tak podaje się makaron - dokładnie wymieszany z sosem, i jestem tego zwolenniczką :)

*Kilkukrotnie próbowałam użyć innego makaronu, ale najlepszy właśnie jest penne 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz