piątek, 3 czerwca 2016

Domowy Baileys


"Irlandzki likier tworzony na bazie śmietanki i whisky, z dodatkiem wanilii i kakao. Deklarowana przez producenta zwartość alkoholu to 17%.  Po raz pierwszy skosztowano Baileysa 27 listopada 1974. Baileys dostępny jest w ponad trzydziestu krajach i należy do czołowych marek koncernu Diageo.

Mleko potrzebne do produkcji likieru pochodzi wyłącznie od około 40 tys. wyselekcjionwanych krów, hodowlanych na 1,5 tys irlandzkich farm. Trzykrotnie destylowana whisky używana przy produkcji likieru pochodzi z najstarszej w Irlandii, 400-letniej destylarni w Bushmills."


źródło : httsp://pl.wikipedia.org./wiki/Baileys 



Niestety, nie mieszkam w Irlandii, nie posiadam farmy, a na niej specjalnych alkoholowych krów :) Przepis znalazłam dość dawno w Internecie, niestety nie pamiętam autora, ale na pewno jest on geniuszem ! Oczywiście nie byłabym sobą gdybym go troszkę nie zmieniła, dodałam więcej alkoholu, oraz śmietanki. Likier wychodzi obłędny, spróbujcie koniecznie !

Oto zamienniki :
  • Puszka mleka skondensowanego słodzonego
  • 200 ml śmietanki kremówki
  • 250 ml Whisky
  • 50 ml wódki *
  • 3 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej 
  • Laska wanilii**
Kawę rozpuszczamy w małej ilości wrzątku, a następnie wszystkie składniki wlewamy do dużego słoja. Porządnie mieszamy, ja zakręciłam słoik i potrząsałam nim tak długo do momentu, aż białe grudki śmietanki zniknęły. Najlepiej smakuje mocno schłodzony.. Delicje :)

* nie jest konieczna, sama Whisky też sobie poradzi 
** możemy ją zastąpić cukrem wanilinowym, a nawet pominąć



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz